Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Pulp Fiction


 
 
 
Ο όρος Pulp Fiction είναι ένας αμερικάνικος ιδιωματισμός που αναφέρεται στην φτηνή αστυνομική λογοτεχνία που τυπωνόταν σε χαρτί ανακύκλωσης από πολτό  (pulp). Το υλικό του βιβλίου , ο πολτός , με έμμεσο τρόπο παραπέμπει στο περιεχόμενο του , σε ένα υπόκοσμο ελαστικών συνειδήσεων ,εξαθλιωμένων γκάγκστερ.  

Το 1994 ο Tarantino γυρίζει το Pulp Fiction.

Δημιουργεί το μοναδικό σουρεαλιστικό κόσμο των γκάγκστερ που εμπλέκονται σε κωμικοτραγικές καταστάσεις και επικοινωνούν μέσω ιδιόρρυθμων γκροτέσκο κωδίκων. Ανάμεσα στις χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας είναι επαναλαμβανόμενη ατάκα του Samuel Jackson  με ένα απόσπασμα του προφήτη Ιεζεκιήλ . Εκφέροντας απόσπασμα από την Βίβλο ο Jackson σκοτώνει ένα αντίπαλο (πηγή). Πέρασαν περίπου 10 χρόνια   μέχρι να αποκαλυφθεί ότι ο Tarantino χρησιμοποίησε  με έγκυρο βιβλικό κωδικό ( 25:10)  το οποίο εμπλούτισε με δικές του αράδες παρουσιάζοντας τελικά μια πειστική εκδοχή. Χρειάστηκε μάλλον κάποιος σινεφίλ  με γνώση της βίβλου και παρατηρητικότητα ώστε να αποκαλυφθεί η καλλιτεχνική  παρέκβαση. Ή σχετική συζήτηση συνεχίζεται μέχρι σήμερα (πηγή) .Η χρήση του βιβλικού αποσπάσματος δεν ήταν άστοχη καθώς σε αυτό διατυπώνεται η θεϊκή οργή για τον αμαρτωλό. Ο Jackson ως οργισμένος γκάγκστερ ,εκδικητής,   με ένα πομπώδες ύφος ιεροδιδάσκαλου είναι μοναδικός.   

To ψευδοαπόσπασμα του Jackson  είναι περίπου το εξής :

Το μονοπάτι των δικαίων ανθρώπων περιστοιχίζεται απ 'όλες τις πλευρές από τις ανομίες του εγωιστή και την τυραννία των σατανικών ανθρώπων. Ευλογημένος είναι αυτός, που στο όνομα της φιλανθρωπίας και της καλής θελήσεως, ποιμαίνει το αδύναμο μέσα από την κοιλάδα του σκότους, γιατί είναι πραγματικά ο φύλακας του αδερφού  και ο ποιμένας των  αμαρτωλών. Και θα χτυπήσει  με μεγάλη εκδικητικότητα και μανιώδη θυμό αυτούς που θα προσπαθήσουν να δηλητηριάσουν και να καταστρέψουν τα αδέρφια μου. Και θα ξέρετε το όνομά μου είναι ο Κύριος, όταν θα στρέψω την Οργή  μου επάνω σου. "

Την εβδομάδα αυτή ,διάσπαρτες μερίδες του εγχώριου κατακερματισμού, με εύλογα και ταυτόχρονα παράλογα αιτήματα σωρεύονται σε τηλεοράσεις ,μπλόκα , και διαδηλώσεις αντιδρώντας στο προσχέδιο του ασφαλιστικού. Οι κυνικοί ηθικολόγοι του Μαξίμου αφού επί χρόνια πλειοδότησαν σε ένα πόλεμο οπισθοφυλακών ,ως πολιτικοί Samuel Jackson ,κολακεύοντας  κάθε εστία εξαίρεσης , έκαναν μια στρατηγική επιλογή: προσπαθούν να ισορροπήσουν το σύστημα εντάσσοντας εντός της τυπικής οικονομίας όλες τις προφανείς εστίες της άτυπης οικονομίας με στόχο ένα ενιαίο ασφαλιστικό. Ενώ η τηλεοπτική εικόνα των αγροτικών κινητοποιήσεων είναι η κλασσική, ένας αέρας αγροτικού και επιστημονικού χρυσαυγητισμού είναι εμφανής. Ενός νέου τύπου ιερή, ala Pulp Fiction, αγανάκτηση εμφανίστηκε.     

Η μοναδική αντιπρόταση είναι η ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού μέσω συστήματος πυλώνων.

Με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό μικροεπιχειρήσεων , αυτοαπασχολούμενων όπου τα όρια της νομότυπης εισφοροαποφυγής και παράνομης εισφοροδιαφυγής είναι δυσδιάκριτα , το ασφαλιστικό «σκανδιναβικού»  τύπου δεν βγαίνει. Το κοινωνικό συμβόλαιο που μας πάει και μπορεί να κρατήσει άθικτη την μικρή κλίμακα, σε συνέργεια με την επιζητούμενη μεγάλη κλίμακα των υψηλών αξιών , είναι η διατήρηση της ρευστότητας στους μικρούς  ,την οποία θα περιορίσει αναγκαστικά το ασφαλιστικό,  και ο περιορισμός των απαιτήσεων για κρατικές  αντιπαροχές . Το ελλείπον μέρος της ασφάλειας θα μπορούσαν να το αναζητήσουν οι «μικροί» από ιδιωτικές επιλογές ασφάλισης.  

Αναπόδραστα η συζήτηση για το ασφαλιστικό ρέπει προς μια άκρατη ηθικολογία του τύπου «πόσα δηλώνουν οι αγρότες και οι αυτοαπασχολούμενοι». Διάφοροι Samuel Jackson  εμφανίζονται στα μπλόκα και στην κυβέρνηση κραδαίνουν το όπλο στο κεφάλι μας και μας κατηχούν με ένα ψευδοαπόσπασμα  

Την εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε η μεταβίβαση των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco.

Είναι τόσο πυκνή η συγκυρία ώστε κανείς δεν θυμάται πως η συγκεκριμένη τεχνική λύση ιδιωτικοποίησης , μέσω εξαγοράς μετοχών ήταν η λιγότερο επιθυμητή όχι μόνο από το «θεός σχωρέστον» αντιμνημονιακό τόξο αλλά και από το σύνολο των επαγγελματικών επιστημονικών φορέων του Πειραιά συμπεριλαμβανομένου  και του υποτιθέμενου ανύπαρκτου φανταστικού χρηματοδότη του «Νoor One»   ο οποίος κατέχει ( ;)  δύο πόστα στην πόλη. Με μια αμφιλεγόμενη αντιπαροχή των Λιπασμάτων η συμπονετική διακυβέρνηση πολτοποίησε κυριολεκτικά την λεγόμενη κοινωνία πολιτών: δήμαρχοι, λιμάνια, αγωνίες, φορείς, βαρύγδουπα ακρωνύμια που γέμιζαν τις τοπικές ειδήσεις με συχνότητα πυροβολισμών του Pulp Fiction, έχουν εξαφανιστεί.

Όπως στο Ολπ έτσι και στο ασφαλιστικό κάποιου τύπου αναγκαστική προσαρμογή θα επιτευχθεί.

Στο δικό μας σινεμά ο πιο πρόσφατος εκτελεστής είναι ο Β.Μουρίκης  στο «Μικρό Ψάρι» του Οικονομίδη . Σιωπηλός σχεδόν αδύναμος , χωρίς κορώνες και προφήτες , δεν χρειάζεται ούτε αναφορές ούτε εκφωνήσεις για να εκτελέσει τις αποστολές του. Ο  καταθλιμμένος ,μοναχικός εκτελεστής του «Μικρού Ψαριού» προέρχεται ως ύφος απ’ ευθείας από τον Ηλιόπουλο του «Δράκου». Το απορημένο απελπισμένο προσωπείο του Ηλιόπουλου του 1956 , ως ακούσιου αρχηγού της συμμορίας οριοθετεί τον Μουρίκη του 2014.

Ανάμεσα στους πολλούς οργισμένους Samuel Jackson διάσπαρτοι λίγοι μοναχικοί εκτελεστές κυκλοφορούν απορημένοι: άλλοτε ακούσιοι Δράκοι άλλοτε σιωπηλά Μικρά Ψάρια : προσοχή το απόσπασμα της θεϊκής οργής είναι ψευδές.

5 σχόλια:

  1. "διάσπαρτοι λίγοι μοναχικοί εκτελεστές κυκλοφορούν απορημένοι", χρησμός! Τι θέλεις να πεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας πούμε. μέσα στην αντάρα ακούμε φωνές , μεγάλες με πολύ δίκιο και καποτε ιδιοτελεια, ενώ πολλοί μεσα στον ίδιο πονο, σιωπηλοί απορημένοι παρατηρουν

      Διαγραφή
  2. Προφανως, το αθροισμα (θορυβωδεις + σιωπηροι) ειναι σταθερο .

    Πιο πολυ φοβαμαι τους σιωπηλους, ιδιως του σιωπηλους εκτελεστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά κάνεις και τους φοβασαι, αλλά στο σινεμά τους σιωπηλούς τουσ τρώει η μαργμαγκα

      Διαγραφή
  3. "Αναπόδραστα η συζήτηση για το ασφαλιστικό ρέπει προς μια άκρατη ηθικολογία του τύπου «πόσα δηλώνουν οι αγρότες και οι αυτοαπασχολούμενοι». Διάφοροι Samuel Jackson εμφανίζονται στα μπλόκα και στην κυβέρνηση κραδαίνουν το όπλο στο κεφάλι μας και μας κατηχούν με ένα ψευδοαπόσπασμα "

    Θελοντας να διασκεδασω ευχαρίστως την ημι-ζοφερην ατμοσφαιραν και να φανει ακτις αισιοδοξιας εκκινωντας απο:

    1. Την Ανακοίνωση για την παράσταση «Ισορροπία του Nash»
    http://www.n-t.gr/el/news/?nid=1815

    2.την αγωνιστικη ενωση αγροτων και αντιπροσωπειας των επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων στο μπλόκο του Κάστρου,

    εγραψα το κατωθι :

    "Το Αττικο κομμα περιφειακης αναπτυξης και παραγωγικης ανασυγκροτησης, κατα την μεταβατικη περιοδο παραμονης των μετοικων Αθήνησι :-) θα φροντισει δια την αισθητικην διαπαιδαγωγισιν, προβληματισμον αμα δε και δια την ψυχαγωγιαν των με ρεπερτοριο οπως
    ο αγαπητικος της βοσκοπουλας, το φιντανακι,…"

    Ο/Η elias λέει:
    30 Ιανουαρίου 2016 στο 01:34
    @afotistos
    Ο αγαπητικός του αγαπητικού της βοσκοπούλας τώρα πια.

    Ο/Η Αφωτιστος Φιλέλλην λέει:
    30 Ιανουαρίου 2016 στο 12:51
    elias

    «Ο αγαπητικός του αγαπητικού της βοσκοπούλας τώρα πια.»

    δεν εχει γραφτει ακομη, αλλα θετω το περιγραμμα του σεναριου, με στοιχεια αδελφοποιησης των λαών και των φύλων, αποκεντρωσης και περιφερειακης αναπτυξης :

    ««Σήμερα καταφέραμε να ενωθούν η γραβάτα με τη γαλότσα» είπε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος του μπλόκου του Κάστρου ……., υποδεχόμενος την αντιπροσωπεία των επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων που έφτασε ….. το απόγευμα στην περιοχή .... όπου και το μπλόκο των αγροτών.»

    Το ιδιο βραδυ, ο Ιακωβος, σαρανταρης δικηγορος, μετα απο οινοποσια μετα εκλεκτων μεζεδων, βρισκει τον ερωτα της ζωης του στο προσωπο του μεγαλοκτηνοτροφου της περιοχης Μήτρου (μνηστήρα της πενταμορφης βοσκοπουλας Κρουστάλλως) . Ευτυχως γιατι η πανεμορφη Κρουστάλλω είναι ήδη ερωτοχτυπημένη με τον Λιάκο, ένα πάμπτωχο τσοπανόπουλο αλβανικης καταγωγης.
    εναντια στο ασφαλιστικο , το καλοκαιρι πια στο δημαρχειο της Λιβαδιας υπογραφεται το Σύμφωνο Συμβίωσης του Ιακωβου με τον Μητρο και αμεσως μετα γινεται ο γαμος της Κρουστάλλως με τον Λιακο.

    Το πρώτο Σύμφωνο Συμβίωσης μεταξύ του ομόφυλου ζευγαριού υπέγραψε ο δήμαρχος Λεβαδαίων .

    Ακολουθει μεγαλο γλεντι με λαϊκη ορχηστρα απο 40 παλικαρια και 40 χορευτριες του πολιτιστικου συλλογου Λιβαδιας , ντυμενες βοσκοπουλες.

    Ο Ιακωβος εγγραφεται στον τοπικο δικηγορικο συλλογο, ενω ο Μήτρος, επεκτεινει τις επιχειρησεις του οπως την «Κτηνοτροφια Στερεας Ελλαδας» Α.Ε. η οποια το 2022 εισαγεται στο ΧΑΑ!!!

    https://sxoliasths.wordpress.com/2016/01/29/sxoliasths-iefimerida-01-3/#comment-514


    ΑπάντησηΔιαγραφή