Η Ραψωδία Ζ της Οδυσσειας του Ν.Καζαντζάκη είναι μια πολύπλοκη σύνθεση , παρατεταγμένη σε 13 παραγράφους γραμμικής αφήγησης. Η πολυπλοκότητα της έγκειται στο εύρος των θεμάτων που καλύπτει.
Η κινητήρια υφέρπουσα δυναμική της Ραψωδίας είναι η συνεχής ανάδυση επιθυμιών με συμφυρματικό τρόπο , μάγματα με υλικά όπως : Φόνος-Έρωτας, Παρθενία-Ηδονή,Ζώο - Άνθρωπος .
Θα δούμε αυτά τα υλικά μέσω των εργαλείων των Deleuze Guattari .
Για τον Ντελέζ και τον Γκουαταρί, η επιθυμία είναι ταυτόχρονα το υποκείμενο και το αντικείμενο της επιθυμίας.Δεν πρόκειται για απόκτηση ή έλλειψη, αλλά μάλλον για παραγωγή και μια διαδικασία παραγωγής επιθυμίας. Δεν μπορεί να οριστεί ως η έλλειψη ενός πραγματικού αντικειμένου.
Αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος δεν μπορεί να νιώσει την έλλειψη ενός πραγματικού αντικειμένου και επομένως να κατευθύνει την επιθυμία του προς αυτό το πραγματικό αντικείμενο, αλλά ότι κάποιος δεν επιθυμεί απλώς ως αποτέλεσμα της αίσθησης της έλλειψης ενός πραγματικού αντικειμένου - ή οτιδήποτε άλλου.
Το να κατανοήσουμε την επιθυμία ως μοναδική έλλειψη ισοδυναμεί με την αγνόηση της «εγγενούς δύναμης της επιθυμίας να δημιουργεί το δικό της αντικείμενο, έστω και μόνο σε μια μη πραγματική, αδιαφανή ή παραληρηματική μορφή ή από το να αναπαραστήσουμε αυτήν την αιτιότητα ως πηγάζουσα από την ίδια την επιθυμία.
Παρατίθενται αρχικά πίνακες των προσώπων και γεγονότων της Ραψωδίας.
Οι τυπικές αυτές περιγραφές αποκαλύπτουν τις πληθωρικές συμφηρματικές πολυσθενείς επιθυμίες .
Η πυκνή εξιστόρηση αφυδατωμένη από τα ποιητικά στοιχεία, παρατίθεται στο τέλος για να αποδώσει την γραμμική αφήγηση της Ραψωδίας.
ΠΡΟΣΩΠΑ
ΘΑΝΑΤΟΙ
ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΖΕΥΞΕΙΣ
ΜΑΣΚΕΣ
ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ

.png)





.png)









