Σχεδόν την ίδια μέρα αποκαλύφθηκαν δύο περιπτώσεις ηθικού εκπεσμού
Χειρουργός εκβιάζει ασθενή για φακελάκι και τελικά η αδυναμία της οικογένειας του ασθενή προκαλεί καθυστέρηση και το θάνατο. Ταυτόχρονα ένας κεντρικός θεσμικός παράγοντας, ο γραμματέας της ΝΔ ευρίσκεται υπό έρευνα για διασπάθιση δημόσιου χρήματος και δεν παραιτείται για λόγους ευθιξίας. Το κοινό στις δύο περιπτώσεις είναι η κοινωνική προέλευση των πρωταγωνιστών. Τυπικοί αντιπρόσωποι μιας μεσαίας οικονομικής και συμβολικής οικογένειας, που αυτοαποκαλείται μεσαία. Πρόκειται τελικά για τους "επιζώντες" της κρίσης που δεν ήταν τα απόπαιδα , αλλά μάλλον τα ευνοημένα ανίψια του "καθεστώτος".
Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι σε περιόδους κρίσης, ένα ανεπτυγμένο ηθικό και αξιακό περιβάλλον επιβραδύνει την οικονομική κατάρρευση(1). Μπορούμε λοιπόν να αναρωτηθούμε για την Ελληνική περίπτωση:
Το κοινωνικό κεφάλαιο είναι υψηλό, επομένως αυτό που βιώνουμε ως κρίση είναι κάπως καλύτερο από αυτό που τα αυστηρά οικονομικά προδιαγράφουν
ή
Το κοινωνικό κεφάλαιο είναι χαμηλό , επομένως η κρίση έχει επιδεινωθεί από την ηθική έκπτωση.
Οι πρωταγωνιστές της εβδομάδας ίσως να επιβεβαιώσουν ένα ακόμα χειρότερο σενάριο:
Ανεξάρτητα τη γενική κατάσταση η ηθική κατάπτωση είναι σχετικά μεγαλύτερη στους "επιζήσαντες" παρά στους "χαμένους". Η επιβίωση εντός κρίσης γίνεται συνώνυμη με ηθική ευλυγισία. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι επιβάλλεται η καλύτερη πολιτική λύση του προβλήματος της κρίσης, τότε αυτή θα γίνει επί ενός πεδίου μάχης στο οποίο οι διάφορες μερίδες είχαν παραβιάσει στοιχειώδεις κανόνες πολέμου.
Στην στρεβλή και τελικά περιορισμένη συζήτηση για την κρίση στην Ελλάδα, διαφεύγει πως ανεξάρτητα από πολιτικά πρότυπα που προτείνονται και διαφέρουν στο βσθμό και τη ποιότητα του κοινωνικού κράτους, οι δυτικές κοινωνίες , στις οποίες προσβλέπουμε, στηρίζονται περισσότερο στο κοινωνικό κεφάλαιο από ότι φαίνεται. Αναζητούν την κοινωνική συνοχή στην "τάξη" των αυθόρμητων δράσεων παράλληλα στο "νόμο" που επιβάλει το κράτος. Μπορεί κάποιος εύκολα να καταλάβει τι γίνεται όταν τα ευνοημένα παιδιά διακινούν για τον εαυτό τους πλήρη δικαιώματα και αιτήματα του δυτικοευρωπαικού φιλελευθερισμού ενώ κινούνται στους ηθικούς άξονες της πρωτόγονης κοινωνίας των φυλών κυνηγών: η Ελλάδα του 14.
Ζούμε πιθανόν την εποχή του Βαλκανικού Ανήθικου Φιλελευθερισμού των «επιζώντων»
Η αίσθηση είναι πως στην περίοδο της κρίσης ,οι μη κρατικές δομές αλληλεγγύης, οι οικογενειακές, φιλικές, συνεργατικές συνάψεις, αναδύθηκαν γρήγορα και λειτουργούν παρέχοντας ανεκτές υπηρεσίες με μια βασική μέριμνα την αξιοπρέπεια του αδύναμου. Αντίθετα οι κρατικές δομές αποκρίνονται οριακά τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα την αυτοεκτίμηση των χρηστών.: ουρές, νεύρα, απόγνωση.
Όμως οι ίδιες εμπειρικές έρευνες (1) δείχνουν πως οι αξίες -αλεξικέραυνο κατά της κρίσης προέρχονται από το λεγόμενο προ του Μαη 68 συντηρητικό ρεπερτόριο: η πυρηνική οικογένεια συγκατοίκισης των τριών γεννιών, η εκκλησία στην ενοριακή οργανωτική έννοια, η ελαχιστοποιημένη διακινδίνευση.Η Ευρωπαική αριστερά υπεραμύνεται του κοινωνικού κράτους, αλλά βλέπει πως ταυτόχρονα το μετα 68 life style είναι πρώτο θύμα της κρίσης.Μονογονεικές οικογένειες, ιδιόρρυθμοι βίοι πέραν του πυρήνα βάλονται από την κρίση και αυτό κατανοείται ως ριψοκίνδυνη αποκοτιά για επιλογές που έγιναν πέραν των ειωθώτων.
Η έκπτωση των «επιζώντων» δρα πολλαπλασιαστικά
Ενισχύει τον παραδοσιακό νεοελληνικό κρατικό κατακερματισμό των insiders. Οι δικαστικοί «αγώνες» διατήρησης των διαφόρων καθεστώτων «εξαίρεσης» επιτείνονται.Παροξύνει τη γενικευμένη έλλειψη εμπιστοσύνης , ωθώντας στην αναζήτηση των αυταρχικών λύσεων.Εγκαθιδρύει ένα δημόδιο χώρο διαλόγου, όπου διακινούνται αμφίσημοι και υποκριτικοί λόγοι γεμάτοι υπερβολές.Διοχετεύει το δυναμικό των αυτονόητων μεταρρυθμίσεων ,αντί να αναζητά τις συναινετικές λύσεις, να καταλήγει σε λογικοφανείς αυταρχικές αποφάσεις, αφού η συναινέσεις ισορροπούν ως συμφωνίες "μεταξύ κατεργαρέων".
Οι εκπεσμένοι "επιζώντες" είναι εμβολιασμένοι με το ηθικό ιό που μεταλάσει την ευθύνη σε μίμηση.Η "πτώση" είναι αποδεκτή αφού οι "μεγάλοι" που κυβερνούν δεν είναι διεφθαρμένοι ως παρεκτροπή αλλά είναι η ίδια η ζώσα και αναπαραγώμενη διαφθορά.Ο βιόκοσμος είναι αγώνας των "μη κορόιδων".Με ένα ευεξήγητο τρόπο η τρέχουσα αριστερόφωνη αντιπολίτευση, απολυτοποιεί την οικονομική διάσταση των μηχανισμών της μεγάλης αφήγησης για την κρίση (καπιταλισμός, κλεπτοκρατία κλπ) και δια της σιωπής αμβλύνει την κοινωνική πίεση προς τους μεσαίους "επιζήσαντες".Πάντα υπάρχει κάποιος πιο μεγάλος και πιο διεφθαρμένος και επειδή αναζητείται η "κοινωνική συμμαχία" δεν είναι ώρα για δυσφορίες προς τους "μεσαίους".
(1)F.Fukuyama:The Great Disruption.
Καλημέρα. Θα μείνω στο "Μονογονεικές οικογένειες, ιδιόρρυθμοι βίοι πέραν του πυρήνα βάλονται από την κρίση και αυτό κατανοείται ως ριψοκίνδυνη αποκοτιά για επιλογές που έγιναν πέραν των ειωθώτων". Υλικά και οικονομικά δεν ξέρω. Όμως αξιολογικά και σαν πρότυπα μίμησης εξακολουθούν να κυριαρχούν. Για παράδειγμα, η κρίση δεν οδηγεί σε εκτεταμένες οικογενειακές μορφές, ούτε σε κάποια ιδιαίτερη επαναξιολόγηση της γειτονιάς ή της ενορίας. Το life style δεν έχει αλλάξει. Όπως και η "βλακεία" μέσω f/b. Νομίζω, λοιπόν, ότι τα πράγματα είναι χειρότερα, φίλε μου. Είμαστε σε καλό δρόμο για να γίνουμε Βουλγαρία (τουλάχιστον)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα «ρωμαϊκά όργια» του Μηλιώνη στη Μύκονο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέσσερις πολυτελείς βίλες των 2.500 ευρώ τη βραδιά, τέσσερα θηριώδη τετράτροχα με κόστος 7.500 ευρώ την εβδομάδα, ένα φορτηγό ανεφοδιασμού εκλεκτών αλκοολούχων ποτών, προσωπικός σεφ και ρεζερβέ πρώτη ξαπλώστρα- κύμα για τριάντα καλεσμένους του στα πανάκριβα μπιτς μπαρ-ρεστοραντ του νησιού. Δεν πρόκειται για τις απαιτήσεις κάποιου σταρ του διεθνούς τζετ σετ. Είναι τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζονται για να οργανώσεις το καλύτερο πάρτι γενεθλίων της ζωής σου.Αρκεί βέβαια να έχεις τη δυνατότητα να ξοδέψεις δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Και στη προκειμένη περίπτωση, το τιμώμενο πρόσωπο, ο ένας εκ των βασικών κατηγορουμένων στο σκάνδαλο της Energa- Hellas Power, κύριος Βασίλης Μηλιώνης φαίνεται πως δεν φείδεται χρημάτων προκειμένου να περάσει καλά αυτός και οι περίπου 30 καλεσμένοι του.
Αν και έχει αποφυλακιστεί με περιοριστικούς όρους ωσότου γίνει η δίκη (είναι υποχρεωμένος να εμφανίζεται δυο φορές το μήνα σε αστυνομικό τμήμα της περιοχής του) αυτό δεν τον εμπόδισε να έρθει στο νησί των ανέμων «για τα καλύτερα γενέθλια της ζωής του», όπως υποσχέθηκε στους στενούς του φίλους.
Με το συνολικό κόστος να αγγίζει τα 100.000 ευρώ, όσο δηλαδή ήταν το ύψος της χρηματικής εγγύησης που χρειάστηκε να καταβάλει για να αφεθεί ελεύθερος, ο κ. Μηλιώνης μπορεί να υπερηφανεύεται ότι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ήταν σίγουρα ο μοναδικός Έλληνας τουρίστας στο νησί που έκανε «καταστροφές» αντάξιες αυτές που πραγματοποιούν καθημερινά Άραβες, Τούρκοι και Λιβανέζοι κροίσοι. Να θυμίσουμε ότι οι εταιρίες παροχής ρέυματος Energa – Hellas Power -σύμφωνα με την Δικαιοσύνη- έπαιρναν το χαράτσι για τα ακίνητα από τους πελάτες τους και, αντί να το αποδίδουν στη ΔΕΗ, το έστελναν στο εξωτερικό σε προσωπικούς τραπεζικούς λογαριασμούς. Η ζημιά που υπέστη το Δημόσιο υπολογίζεται σε 152 εκ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
http://www.periodista.gr/xfiles/item/12486.htm
Αφωτιστος Φιλελλην
Μανώλη
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς να έχω πρόχειρα στατιτστικά στοιχεία, νομίζω πως έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός διαζυγίων ενώ όλι γνωρίζουμε δίπλα μας την σημασία της σύνταξης του παππού ως συνολικό εισόδημα για την οικογένεια
Επιτρεψε μου, ατεκμηρίωτα...., να διαφωνώ
Οσο για τα γίναμε Βουλγαρία Κινα κλπ, έχω μια μικρή δυσανεξία να τα χρησιμοπιοώ γιατί κατα βάθος εμπριέχουν μια δόση γενικευμένης απαξίας που παίρνει μέσα πολλά \
Χαιρετώ
ΑΦ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο παράδειγμα σου αφορά όχι επιζήσαντες αλλά εσαεί κατέχοντες και έχοντες , στην λούμπεν απεχθή λασπώδη εκδοχή
Μέσα στο παραλήρημα και τη δολοφονική μανία είπε κατι σωστό ο Κουφοντίνας: ΛΜΑΤ
Χαιρετώ
Η επέλαση της φτήνιας στη Μύκονο
ΔιαγραφήΈπειτα από επιθυμία της αναγνώστριας που έγραψε για τη Μύκονο, το κείμενο αποσύρεται (από το Protagon)…
Και έτσι το Protagon κατέβασε ένα κείμενο που φιλοξένησε στις ηλεκτρονικές του σελίδες με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Η επέλαση της φτήνιας στη Μύκονο». Πλέον στο http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.anagnwstes&id=35454 διαβάζουμε το εξής: «Η σελίδα δεν βρέθηκε (error 404)». Μέχρι το κατέβασμά του, το βράδυ, είδαμε πως το άρθρο είχε τεράστια απήχηση, πρόλαβε και κέρδισε πολλά likes και shares.
«Αυτό που συμβαίνει φέτος το καλοκαίρι στη Μύκονο είναι κατάντια και πλήρης ξεπεσμός ενός κοσμοπολίτικου νησιού που αυτή τη στιγμή που σας γράφω χτυπιέται αλύπητα από ένα απίστευτης αγένειας, θράσους, γυφτιάς, κακογουστιάς, φτήνιας και λεκτικής επιθετικότητας τσουνάμι, που όμοιό του δεν έχουμε ματαδεί!» έλεγε η συγγραφέας του άρθρου, μία αναγνώστρια του Protagon όπως μας εξήγησε το site. Μία απηυδισμένη από τη… φτήνια αναγνώστρια, κάτοικος του νησιού, πωλήτρια σε ένα μαγαζί όπως μας ενημέρωσε αργότερα στο twitter ο Κώστας Γιαννακίδης, από τους βασικούς συντελεστές του Protagon. «Η γυναίκα που το έγραψε, υπάλληλος εκεί, δέχεται απειλές ότι θα τη διώξουν από το νησί, θα τη βρουν σε χαντάκι» σημείωσε με tweet του ο Κώστας.
Ιδού τρία ακόμα χαρακτηριστικά αποσπάσματα απ΄ όσα έγραφε η αναγνώστρια στο κείμενό της, το οποίο με ευκολία φιλοξένησε το Protagon (και όχι το Koulouri) στη σελίδα του.
1) «Λούτσα η Μύκονος το τελευταίο 20ήμερο!»
2) «Έχουμε πάθει σοκ και με την επέλαση της λαϊκούρας και δεν ξέρουμε, οι εργαζόμενοι, πώς να διαχειριστούμε τους τόνους αγένειας, προσβλητικότητας και επιθετικότητας από όλους αυτούς που κανείς μας δεν ξέρει πώς ήρθαν [με τι οικονομικό προϋπολογισμό] και τι ήρθαν να κάνουν στη Μύκονο [αφού πάνε για ύπνο λόγω παιδιών από τις 12:30]».
3) «Πού βρήκε τα λεφτά ο μανάβης, η κομμώτρια, η νοσοκόμα και ο γκαραζιέρης να έρθουν στο νησί Ιούλιο μήνα, κουβαλώντας όλες τις απαράδεκτες συμπεριφορές και τα χούγια τους; Ποια ελληνική επαρχία υποφέρει οικονομικά, οέο; Να μη σέβονται κανέναν και τίποτε, να πετάνε όλα τα σκουπίδια κάτω, να ουρούν όπου βρουν, να τρώνε μόνο τεράστια ξεχειλισμένα σάντουιτς τίγκα στο κέτσαπ και πιτόγυρα και να μιλάνε με ύφος 100 και βάλε καρδιναλίων;».
Το τι ακολούθησε στο twitter και στο facebook δεν περιγράφεται. Δεκάδες, μην σας πω κι εκατοντάδες τα επικριτικά σχόλια για τη συγγραφέα του άρθρου, πρωτίστως, αλλά και για το ίδιο το site δευτερευόντως που φιλοξένησε ένα τέτοιο, υψηλής αισθητικής κι έμπνευσης, κείμενο. Προφανώς ακόμα χειρότερες επιθέσεις θα αντιμετώπισε και η ίδια, αυτοπροσώπως, στη Μύκονο – υπέγραψε το κείμενο με το όνομά της. «Μιλάω μαζί της στο τηλέφωνο. Το καλύτερο που έχει ακούσει στη Μύκονο είναι το “θα φύγεις βράδυ που μας βρίζεις το νησί”» έγραψε ο Κώστας Γιαννακίδης στο twitter εξηγώντας γιατί το site κατέβασε το κείμενο (και όχι γιατί το… ανέβασε). Και όταν κάποιος του επισήμανε τις ευθύνες του Protagon, αυτός απάντησε: «Πάντα κάθε μέρα αγαπητέ πρέπει κάποιος να φταίει για κάτι ακόμα κ αν δεν ξέρουμε γιατί και πως»…
Η φωτογραφία (από το socale.net) δείχνει τρεις επισκέπτες της Μυκόνου οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με τη… φτήνια και, φυσικά, την… επέλασή της.
Δημήτρης Κανελλόπουλος
© COPYRIGHT e-tetradio.gr| Powered by Byte | Based on ThePressProject Platform
- See more at: http://e-tetradio.gr/article/11059#sthash.Apeclcd7.dpuf
ΑΦ
ΥΓ 1996 Οικογενειακα στην Μυκονο για δουλεια σε σπιτι πλαστικου χειρουργου. Στην ταβερνα ο σοσιαλιστης Στεφανος Τζουμακας, τοτε Υπουργος Γεωργιας, με 2 ωραιες κοπελες και εναν αλλο τυπο.
ΥΓ2 Τα εγγονια του Ελληνα Ροκο και των αδελφων του, οι απογονοι του Ελληνα Ακατονε, ….., τα εγγονια των πρωταγωνιστων και των κομπαρσων της Συνοικιας το ονειρο,…., μεγαλωσαν και παιρνουν την εκδικηση τους.
Απλα τα πραγματα. Σκεφτηκαν, αν μπορουν οι πολιτικοι, τα μεσαιολαμογια, οι πλαστικοι χειρουργοι και αλλοι μεγαλογιατροι, να ζησουν το ονειρο τους στην Μυκονο, γιατι οχι και μεις;
Εαν ηξερε ο εχθρος, τι θα εκανε ο εχθρος(ΛΜΑΤ) , θα νικουσε τον εχθρο....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτρατιωτικο αστειο για εμπεδωση της σημασιας των πληροφοριων (αντιγραφη ΑΦ)
Τι τους κοιτατε ρε!!! (Δημητρης Πουλικακος)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΦ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλμπάτ, φουέλ, αρμπουταγλάν,
γκαφίρ, σπαροπηχτάγαν,
σαρμελοασπληδεύαντο,
φαλοαιδιογλυστράβαν.
Και ουτ και φλουτ και χλάπιστα,
αμπεχλωροακουστάβαν,
του σφιτ τα βλημοκάβαλαν
πρωκτόγευστα χομπλάβαν.
Φαρδαλοβαρδουλόπενυστα,
κλαπετοπερδολάγνα,
αμφιξεπατογλάφυρτα,
ξεκωλοσφηναρόπληκτα.
Και φλατς και φλουτς και φλούτσαυτα,
αμφιχυσματομπλάβαν
κι ενώ γλυφοκοζάρουντο
ψωλαρμενοχουφτάβαν.
Στηθόπληκτα και μπουσταφή,
βαρδουλοχαρχαλεύαν,
κωλοτρυπιδοφάγωτα,
ρογοβυζορουφάγαν.
Βουλέ Τουρλέ κι απόχαυνα
γλουτοφτυστομπουτάβαν,
χλιμιντροσφιχτοχάϊδευτα,
το σιχτηροφουμάβαν.
Ρεφραίν:
Μπαχέτε κονικλόπντιχτο ζουλφίρ
σφαλιαροπεογλούταυτο μπατσίρ
ορθομουντριχοτρίψαυτο κλεφτίρ
καυλομαγουλογλώστιφτο παιχτίρ
Πουλικάκος
Τι Μπουκόφσκι, Τι Τσιμπουκόφσκι ( 2004)
Αφωνος! Ο ΔΠ κατασκευασε μια νεα γλωσσα με χρηση συγχρονων σχετικα μαγκικων ορων, δανειων απο χρηστες ουσιων (βαρδουλο, κλαπετο,...) εκπληκτικων καταληξεων (εκτος απο την -αν γνωστη απο βαρια λαϊκα την -ιρ). Το δε "Και φλατς και φλουτς και φλούτσαυτα," απαιχτο σαν ελευθερη μεταφραση στιχου... αρχαιας κωμωδιας.
ΔιαγραφήΑΦ