Εδώ και 30 χρόνια η σήμανση όλων των προϊόντων, ιδίως των
τροφίμων, πυκνώνει. Ο καταναλωτής υποτίθεται πως πρέπει να γνωρίζει όλο και
περισσότερα. Ο ενημερωμένος ενεργός αγοραστής γίνεται ο πρωταγωνιστής του
αέναου κύκλου χρήματος, κατανάλωσης, παραγωγής κλπ. Το αποτέλεσμα είναι μερικά
τρόφιμα να έχουν τόσες πληροφορίες ώστε ο καταναλωτής χρειάζεται Phd σε
τεχνολογία τροφίμων για να καταλάβει τι ακριβώς γίνεται με κάθε τρόφιμο. Ωστόσο
η κύρια συνθήκη ενισχύεται : ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει τις συνεπέπεις των επιλογών του.Η
πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι με το τσιγάρο ή άλλα οριακά τρόφιμα ( υψηλά
λιπαρά, κορεσμένα, ενάλατα, καπνιστά κλπ). Νεκροκεφαλές, μαύρα πνευμόνια,
καρκίνοι κλπ συνοδεύουν την απόλαυση των καπνιστών. Το επικοινωνιακό πλαίσιο
είναι κρυστάλλινο: Ο παραγωγός με την προειδοποίηση του κινδύνου απαλλάσσεται
από οποιαδήποτε ευθύνη, αλλά η ενδεχόμενη βλάβη παραμένει ως δυνατότητα. Η
ανακοίνωση του κινδύνου φαίνεται να δρα διπλά :αφενός απαγορευτικά για όσους πείθονται αφετέρου ψυχοθεραπευτικά για όσους συνεχίζουν το κάπνισμα. Οι καπνιστές απολαμβάνουν
το τσιγάρο τους μαζί με την ερεθιστική ανάληψη ενός λελογισμένου ρίσκου. Η σήμανση
του κινδύνου , η προειδοποίηση επιμερίζει ευθύνες αλλά φαίνεται να μην
αναστρέφει τις τάσεις. Η παγκόσμια τάση καπνίσματος είναι σταθερά ανοδική, ενώ
τα "μη υγιεινά " τρόφιμα ανακτούν μερίδια αγοράς καθώς πλέον
τοποθετούνται ως "η πραγματική" απόλαυση "the real thing".
Οι τελευταίες εξελίξεις με τη διαπραγμάτευση των Co Co Chanel, μέσα στα πιο πιθανά ορθολογικά σενάρια του κοινού νου, ήταν απολύτως προβλέψιμες. Η διαχείριση τους ήταν αναμενόμενη ,όπως τα αλλαντικά που γράφουν τις θερμίδες . Για παράδειγμα, μια εβδομάδα πριν την 20η Φλεβάρη η φύση της συμφωνίας ήταν γνωστή (πηγή) . Η πορεία μιας διαπραγμάτευσης χωρίς ρήγμα με συνεχείς ονομαστικές συμφωνίες και ρευστές διαφωνίες είχε περιγραφεί ήδη πριν από τις εκλογές (πηγή).
Φαίνεται όμως πως όλες οι αναλύσεις έδρασαν όπως οι νεκροκεφαλές στα τσιγάρα, δηλαδή τπρόσφεραν μια ηδονική απόλαυση ρίσκου.
Το project των Chanel να προκαλέσουν εκλογές από πέρσι τον Ιούνιο ,αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές και εν όψει
της προεδρικής εκλογής, είχε μια ορθολογική βάση γιατί εκκινούσε από την ιστορική
εμπειρία: υπήρξαν δύο κυβερνήσεις που ανέλαβαν την εξουσία στο τέλος
προγραμμάτων του ΔΝΤ και με ιστορικό ελιγμό απόλαυσαν την ανάπτυξη που προήλθε
από τα προγράμματα, αλλά την παρουσίασαν ως "απομάκρυνση" του ΔΝΤ. Τα
ζεύγη Cardoso Loula, Dervis Ertogan ήταν η
έμπνευση για μια ενδεχόμενη ιστορική αναλογία με το ζεύγος Στουρνάρα Τσίπρα . Όμως
στην στρατηγική δεν υπολόγισαν τον
παράγοντα Σαμαρά. Αντί να ολοκληρώσει το πρόγραμμα, να απολαύσει την
πρόσκαιρη πολιτική συντριβή αλλά και την ιστορική θετική
αποτίμηση ενός ολοκληρωμένου αστικού κύκλου ( στο αντίστοιχο της κυβέρνησης
Ράλλη) , ο Σαμαράς ( γνώστης της περιόδου 77-81) προσπάθησε να μη χάσει τον
εκλογικό κύκλο και σταμάτησε στη μέση .Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Η αστική
διαχείριση βαλτώνει και η δυνητικά «έξυπνη» διαδοχή Τσίπρα ευρίσκεται
ξεκρέμαστη.
Η παρτίδα ξεκινά από την αρχή σχεδόν: κάποιος πρέπει να
τελειώσει την δουλειά του Στουρνάρα και αυτός είναι μόνο ο Στουρνάρας. Ο
Στουρνάρας είναι το θεμέλιο μιας επερχόμενης νέας πολιτικής: όχι ως υπουργός
αλλά ως «κακός αναγκαστικός» κεντρικός τραπεζίτης. Ο Στουρνάρας είναι το
απαραίτητο συστατικό της νέας ετικέτας του τροφίμου που σερβίρει η κυβέρνηση,
ακριβώς με το μηχανισμό που αναλύσαμε στην αρχή. Στην λογική αυτή η επερχόμενη θεατρική
παράσταση Κωνσταντοπούλου Στουρνάρα θα ασκήσει τον ηθοποιητικό της ρόλο.: για
επερχόμενες φορολογίες περικοπές κλπ ο ένοχος είναι γνωστός εκ των προτέρων. Επειδή
στα θεατρικά ο ένοχος πρέπει να είναι παρών ο Στουρνάρας στον ρόλο του «κακού» είναι το μεγάλο ατού της κυβέρνησης.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/ANIMvasicomunicanti.gif
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ερμηνεια του ειναι περιπου η εξης
1. Στο δοχειο αριστερα σε κανονικες συνθηκες η σταθμη του νερου ειναι ιδια με αυτου δεξια (συγκοινωνουντα δοχεια)
ομως ο ογκος του δοχειου δεξια ειναι διπλασιος απο το δοχειο αριστερα (απολαβες κρατικοδιατιων ελ. επαγγελματιων, μισθοι ΔΥ, ΔΕΚΟ,… εναντι Υπαλληλου ΙΤ) χωρις τα τυχερα και μαυρα.
2. Μετα τις περικοπες λ.χ. 50% το δοχειο αριστερα εχει μολις το 1/4 του ογκου του δεξιου δοχειου.
3. καθε προσπαθεια για την περεταιρω αυξηση της σταθμης προσκρουει οτι εχει επιτευχθει δυναμικη ισορροπια τρομου, δηλ. ολο το νερο που πεφτει στο αριστερο δοχειο χανεται απο την τρυπα (για τοκους κια ισως χρεωλυσια) .
4. Το προβλημα θα επιδεινωθει αν η πλαινη τρυπα «κατεβασει» την σταθμη εκροης με αποτελεσμα το αριστερο δοχειο να τεινει να φτασει στο μισο απο οτι ειναι σημερα, ενω το δεξιο δοχειο θα εχει παλι τον διπλασιο ογκο σε συγκριση με το αριστερο.
Αρα ειναι εντελως λαθος η εκφραση το χρεος ειναι βαρελι χωρις πατο..
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφώτιστε
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου πήρε κάτι λεπτά αλλά αφού το κατάλαβα αναφώνησα:ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!!
Τρομερή μεταφορά...
Το βαρέλι έχει πολλούς πάτους φίλε.
1. " ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!! Τρομερή μεταφορά..."
ΔιαγραφήΕχεις απολυτο δικαιο, μαλλον στην πολυ ζωηρη φανατασια μου οφειλονται αυτεςοι εξηγησεις. Οπως οταν κοιτας τα συνεφα που κινουνται αναγνωριζεις διαφορα πλασματα της φαντασιας σου
Το δυναμικο σκιτσο αφορα απλως στην αρχη των συγκοινωνουντων δοχειων στην βικιπαδεια στα ιταλικα " Rappresentazione del principio dei vasi comunicanti."
Ομως στην ιταλικη βικπαιδεια γραφεται το εξης (που μολις τωρα ανακαλυψα και μεταφρασα προχειρα)
"Οικονομικα [Επεξεργασία | wikitext επεξεργασία]
Στο οικονομικό πεδίο, χρησιμοποιεί την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού ενός έργου, όπου τα χρήματα που παίρνει τη θέση του νερού. Χρησιμοποιώντας τον τύπο «εισόδου-εξόδου», αλλά μερικές φορές και στη βιομηχανία για να μελετήσει την κυκλοφορία των αγαθών, γίνεται πιο εύκολη και άμεση για να καταλάβετε τη μεγάλη εικόνα. Κατά τη διάρκεια της γραφής γίνεται μια γραφική αναπαράσταση (συνήθως σε 2D) μιας πηγής, από ένα ή περισσότερα κανάλια διανομών, των χονδρεμπόρων και του τελικού καταναλωτή. Μια αναπαράσταση αυτού του τύπου βοηθά να καταλάβουμε πώς να κινηθεί κεφαλαίων, αγαθών (αν υπάρχουν) και ποιες εισόδου / εξόδου θα ήταν όλα τα συστατικά του έργου."
https://it.wikipedia.org/wiki/Principio_dei_vasi_comunicanti
2. Συμφωνα με την ερμηνεια μου ειναι εκπληκτικο δυναμικο σκιτσο που ερμηνευει την παραπλανηση με το ιδιο επιπεδο σταθμης των 2 διαφορτικων δοχειων (κοσμων), ενω ο ογκος του αριστερου δοχειου ειναι πολυ μικροτερος (ο μισος) απο του δεξιου δοχειου .
ΥΓ Για τους λογους αυτους μαθαμε γεωμετρια, στερεομετρια, δυναμικη συστηματων,...
Φυσικα . Υπαρχουν διαφορα επιπεδα δυναμικης ισορροπιας στα μακροικονομικα.
Σχετικό-άσχετο. Peter Sloterdijk, Critique of Cynical Reason
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://bestimmung.blogspot.gr/2015/06/peter-sloterdijk.html
Ονειρμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικό και στα συνήθη υψηλά Στάνταρντ των ΤΜ
Απρίλιος 2016
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε λένε Μήτσο και είμαι πλέον λαθρέμπορος. Μην κάνετε γκριμάτσες, είμαι και μηχανικός από το ΕΜΠ. Είχα , δηλαδή ακόμη έχω, δικό μου γραφείο επί 30 χρόνια. Το γραφείο το κράτησα για βιτρίνα, αφού πέταξα όλη την σαβούρα και το περιεχόμενο απο τους φακέλους των μελετών, γιατί είναι πεντάρι στο κέντρο και έχει πολύ χαμηλό νοίκι. Ξεκίνησε με 350 νέες δραχμές και ανέβηκε στις 700, μετά από ένα χρόνο.
Κάνω και καμιά μελέτη για τα ψυχιατρικά τμήματα σε Νοσοκομεία και στα Κέντρα Υγείας που δημιουργούνται συνεχώς με το νέο πρόγραμμα «Παναγιώτης Κο..πλης» το ονοματεπώνυμο του υπουργού μας της Υγείας….
Πάντα το λεγα ότι αν πτωχεύσουμε, αφού εκτός από τις 4 πράξεις (που είναι ουσιαστικά 2 ,δηλ. πρόσθεση και πολλαπλασιασμός) γνωρίζω δυνάμεις, λογαρίθμους, εκθετικούς αριθμούς και ότι άλλο μπορώ να θυμηθώ από τις σπουδές μου, λογιστικά ,…,γνωρίζω αρκετά καλά την ζωή, με ζ μικρό χωρίς παρεξηγήσεις, την ματαιοδοξία των ανθρώπων, πόσο μάλλον των γυναικών.
Είχα αποταμιεύσει κάποια λεφτά μέχρι το 2005 για να χτίσω ένα πανωσηκωμα στο πατρικό μου για την κόρη μας, άλλα το 2009 που είχα καλό τζίρο άρχισε η κρίση και ευτυχώς με απέτρεψαν 2 συμφοιτητές μου με την ηχηρή παρέμβαση τους « καλά που πας να κτίσεις τώρα που ξεσπά η κρίση !!« όταν τους εξομολογήθηκα τις προθέσεις μου . Έτσι αν και οι δουλειές του γραφείου μειώθηκαν κατακόρυφα περάσαμε σχετικά καλά μέχρι σήμερα.
Α, έβγαλα και από 3 καλά μηνιάτικα το 2012 και 2013 από το χρηματιστήριο με αγοραπωλησίες μετοχών. Αγορά στα χαμηλά πριν τις δίπλες εκλογές , στις 500 μονάδες και πώληση αμέσως μόλις το κέρδος έφτανε το 70%, όπως έχει διδάξει ο μέγας Γουόρεν Μπαφετ.
Όπως σας είπα και πιο πριν, γνωρίζω αρκετά καλά την ζωή, και την ματαιοδοξία των γυναικών. Λυπών σκέφτηκα ότι πρέπει να βρω εμπόρευμα μικρό και ακριβό. Απέκλεισα τα τσιγάρα , τα ποτά , γιατί εμπλέκονται επικίνδυνες μαφίες και μπορούσα να πάθω μεγάλη ζημιά και αποφάσισα να ασχοληθώ με γυναικείο εμπόρευμα δηλ. εσώρουχα, καλλυντικά, αρώματα,….
Με τα λεφτά που μου περίσσεψαν αγόρασα ένα κλειστό βανακι και έβαλα φάμε τζάμια στο SUV μου (δεκαπενταετίας). Αγόρασα αμέσως μεγάλες ποσότητες με τις νέες δραχμές, διότι στα εισαγόμενα θα διπλασιάζονταν οι τιμές πολύ γρήγορα, με την υποτίμηση του νομίσματος και στόκαρα το εμπόρευμα στο γραφείο . Τα πιο ακριβά τα ασφάλισα στο πατάρι πάνω από το δωμάτιο υπηρεσίας του γραφείου (παλιά αστική πολυκατοικία της δεκαετίας του 30), αφού πίσω από την ξύλινη θύρα του παταριού τοποθέτησα ο ίδιος εσωτερικά ατσάλινη πόρτα ασφάλειας που παρήγγειλα σε συνάδελφο μου που είχε μηχανουργείο.
Η δουλειά πάει πολύ καλά. Με μεγάλη μυστικότητα παίρνω τις παραγγελίες από τις πελάτισσες και τις στέλνω μ’ έναν ξάδελφο της γυναίκας μου.
Το top five των γυναικείων αρωμάτων παραμένει το ίδιο, όπως διαπίστωσα στο διαδίκτυο ίδιο όπως το 2012.
1) Channel No. 5 Eau de Toilette
2) Beautiful Eau de Parfume Este Lauder
3) Paris Yves Saint Laurent
4) Tendre Poison Dior
5) J`adore Eau de Parfume Dior
Φέρνω και στο σπίτι τις παραγγελίες που εξασφαλίζει η σύζυγος και η κόρη μας, γιατί είμαστε κοινωνικοί και έχουμε μεγάλο κύκλο γνωριμιών. Νομίζω ότι μάλλον είχα υποτιμήσει το εμπόριο.
Ζήτω η κρίση, ο πληθωρισμός, η υποτίμηση της νέας δραχμής!!!
Α, ξέχασα να σας πω ότι ξαναέγινα οπαδός του ΣΥΡΙΖΑ.
ΥΓ Το πρώτο μικροδιηγημα μου της πτώχευσης, πριν αυτή συντελεσθεί.
Πάντα το λεγα ότι αν πτωχεύσουμε = Πάντα το λεγα ότι αν πτωχεύσουμε θα γινω λαθρέμπορος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΦ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑψογος λυρικος και περιγραφικός λαθρέμπορας. Καλά ξεμπερδέματα με τις δραχμές Βαρουφάκη.....
Ευχαριτω πολυ για την ευνοϊκη τυποδοχη του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτη ειναι η ιστορια ενος μερους της παραοικονομιας (του 30% + του ΑΕΠ), της light, χωρις πιστολια και κουμπουρια ομως. Η παραοικονομια ειναι η εκδικηση μεγαλου μερους των λουμπεν αλλα και μερικων κυνηγημενων του εμφυλιου μετοικων των δυτικων προαστειων προς τους συντηρητικους-εθνικοφρονες που εγιναν ΔΥ. Απο Ελευσινα, Περαμα, Αγ. Βαρβαρα, Πειραια, Μανιατικα, Νικαια, Κορυδαλλο, Αιγαλεω, Περιστερι, Πετρουπολη, Ιλιον,…Αλλα και του εμπορικου κεντρου της Αθηνας των παιδιων της πιατσας (εμπορων, βιοτεχνων του στυλ “απο εγω η γυναικα μου κι απο δω το αισθημα μου”). Του ξαδελφου, του αδελφου του ηρωα της κινημ. ταινιας “Μεχρι το πλοιο”. Ισως ο ξενητεμενος ηρωας να ξαναγυρισε ματσωμενος απο την Αυστραλια και εκανε μπιζνες στα μεσα της δικτατοριας,…
Στο διηγημα (γραμμενο με αυτοματη γραφη σε μια ωρας), απλως περιγραφω εναν προικισμενο ανθωπο που -υπερνικωντας τον πνευματικο του ελιτισμο και τις αναστολες του λογω των πεποιθησεων του για το “καλο” και το “τιμιο”-γινεται λαθρεμπορος με βιτρινα.
ΥΓ Εχω ακουσει και για λαθροανασκαφες σε περιοχες με αρχαια...